Co to jest SEO i SXO: Jak zwiększyć komfort korzystania z witryny

Co to jest SEO i SXO: Jak zwiększyć komfort korzystania z witryny

Co to jest SEO i SXO: Jak zwiększyć komfort korzystania z witryny. Siły optymalizacji pod kątem wyszukiwarek nie można lekceważyć. Może pomóc każdej firmie zbudować wiarygodność i wprowadzić swoją markę na rynek, przyciągnąć ruch, który może doprowadzić do zwiększenia sprzedaży, i dać obraz charakteryzujący swoich klientów. Aby jednak firma mogła w pełni czerpać z korzyści SEO, musi upewnić się, że posiada witrynę promującą Optymalizację Wyszukiwania Sesji (SXO).

Co to jest SXO?

Search Experience Optimization to nowy trend, w którym marketerzy zaczynają zdawać sobie sprawę z wagi bardziej holistycznego podejścia, które uznaje, że użytkownicy muszą być umieszczeni w samym sercu procesu SEO. SXO to sposób na zapewnienie, że odwiedzający stronę internetową ma duże doświadczenie wynikające z witryny przyjaznej dla użytkownika. Istnieje wiele rzeczy, które projektanci stron internetowych mogą zrobić, aby to osiągnąć.

Dostarczanie przydatnych treści

Aby uniknąć skupiania się tylko na słowach kluczowych, upewnij się, że treść, którą podajesz, jest przydatna osobie odwiedzającej Twoją witrynę. Możesz to osiągnąć, pisząc świadomie do ludzi, a nie maszyny. Pisz to nie tylko, aby być zrozumiałym, kupuj także w taki sposób, aby odpowiadał unikalnym potrzebom twojego rynku docelowego.

Zaprojektuj witrynę, aby zwiększyć wygodę użytkownika

Ważne jest, aby upewnić się, że Twoje treści, czy to na marketing w mediach społecznościowych, serie blogów czy kampanie e-maili z kroplami, są wspaniałe, ale musisz także upewnić się, że strona, na której znajdują się te treści, nie rozczaruje użytkowników. Witryna musi szybko się ładować, a jednocześnie poprawnie wyświetlać na różnych urządzeniach.
Musisz również upewnić się, że nawigacja jest wolna. Oznacza to, że odwiedzający są w stanie odróżnić różne klikane przyciski, aby nie byli poddawani frustracji polegającej na kliknięciu niewłaściwych przycisków.

Prostota

Projekt witryny powinien być prosty. Nie oznacza to, że nie należy inwestować wielu wysiłków i kosztów. W rzeczywistości wymaga więcej wysiłku to, aby strona internetowa nie zawierała bałaganu, który mógłby z łatwością wprowadzić gości w błąd. Strona powinna dobrze wykorzystywać białą przestrzeń. Gwarantuje to, że odwiedzający nie czują, że informacje w witrynie nie są przytłaczające. Kiedy przestrzeń biała jest efektywnie wykorzystywana, strona internetowa nie jest zagracona. Zapewnia to także, że centralne przesłanie, które próbujesz dostać do gości, może być wyraźnie zlokalizowane.

Obserwuj użytkowników na urządzeniach mobilnych

Co to jest SEO i SXO: Jak zwiększyć komfort korzystania z witryny. Według Mike’a Templemana w artykule Forbesa, witryny zoptymalizowane pod kątem wyszukiwarek rozumieją, że większość ludzi korzysta obecnie z urządzeń mobilnych do przeglądania sieci. Jest to statystyka wspierana przez Telegraph, która wskazuje, że aż do roku 2015 liczba osób przeglądających Internet za pomocą urządzeń mobilnych przekroczyła już liczbę osób korzystających z komputerów stacjonarnych. Dlatego firmy powinny inwestować więcej zasobów, aby zapewnić optymalizację ich stron pod kątem rosnącego ruchu mobilnego.

„Nie martw się o maszyny podczas tworzenia treści, ale o ludzi, którzy będą z nią współdziałać”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *