Czy można samemu pozycjonować stronę, czy konieczna jest firma SEO?

Czy można samemu pozycjonować stronę, czy konieczna jest firma SEO?


Czy można samemu pozycjonować stronę, czy konieczna jest firma SEO? Oczywiście, że możesz samemu pozycjonować swoją stronę. Sama firma Google w swoim dziale pomocy opisuje zalecenia i wytyczne jakie powinieneś zastosować aby łatwo i szybko wyszukiwarka Google znalazła, zaindeksowała i wypozycjonowała stronę i ustaliła pozycje witryny. Więc po tym krótkim wstępie pytanie brzmi: “czy potrzebujesz firmy SEO? Z tego co wiem wiele osób jest poważnie zniechęcona wieloma “specjalistami od pozycjonowania SEO”.

Czy właściciel strony potrzebuje firmy SEO?

Google stwierdza, że wybranie firmy SEO to odpowiedzialna i niełatwa decyzja. Ma to uzasadnienie – typowa agencja SEO działa w sposób, który sprowadza się do spamowania backlinkami. Czasami występuje niewielka optymalizacja witryny i przeważnie tak się kończy. Nie ma wsparcia, brak współpracy, kontakt kończy się na wysyłaniu faktur” – niestety przeważnie tak jest.

Jak ma być prawidłowo:

Specjalista SEO powinien nade wszystko być zaangażowanym doradcą, powinien podpowiadać i wykonywać pomysły, koncepcje na marketing strony (np. bloga witryny) czy usuwać różnego rodzaju przeszkody gdy tylko się pojawiają.

Nie jeden raz słyszałem, że właściciel serwisu wcale nie potrzebuje specjalisty SEO. Czy jest w tym racja? Oczywiście – właściciel witryny nie musi korzystać z działań firmy SEO – tak jak w prawdziwym życiu pasjonaci najlepiej rozwijają swoje biznesy, tak i w sieci każdy, komu zależy na swojej stronie, nie powinien mieć większych przeszkód z promocją swojego serwisu w internecie.

Czy jednak można jedną miarą mierzyć wszystko i wszystkich, czy każdy sam odniesie sukces, jaki odniósłby korzystając z usług firmy SEO? Ja powiem tak: Najdoskonalszy efekt jest przy współpracy zaangażowanego właściciela strony oraz inspirujących, aktywnych specjalistów SEO. Samodzielnie dużo możesz zdziałać aby Twoja strona była widoczna w Google. Ale na pewno o wiele szybciej zobaczysz rezultat, i unikniesz wiele niespodziewanych przeszkód, jeśli będziesz współpracował ze specjalistą SEO!

Jaka jest rola specjalisty SEO w promowaniu i windowaniu strony właściciela:

– sprawdza środowisko i konkurencję wśród której porusza się właściciel

– analizuje witrynę wg wytycznych, zaleceń i wymogów przeglądarki Google

– bada backlinki czy są zgodne z wskazaniami Google

– dostarcza prawdziwe i konkretne dane

Podsumowanie

1. Nie masz obowiązku korzystania ze specjalistów SEO – oczywiście gdy sam będziesz pielęgnował swoją markę

2. Niekoniecznie musisz znać wszystkie wskazówki dla projektantów stron aby być widocznym w Google – algorytm jest niezwykle logiczny!

3. Przy wyborze firmy SEO kieruj się zasadami jak przy wyborze każdego innego fachowca – wytycz cel, zadaj pytania, znajdź odpowiedzi. Jeśli nie możesz znaleźć, wtedy poszukaj fachowca.

4. Specjalistę SEO uważaj jak wsparcie, pomoc w realizacji swoich celów i pomysłów – nie myśl tak, że za Ciebie zrobi się wszystko. Pozycjonowanie jest budowaniem marki – twojej marki – musisz być zaangażowany we współpracę! Pozycjonowanie Stron Lubin i Legnica

“Każdy myśli, że może zagrać na perkusji…dopóki nie spróbuje”.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *