Jak pozycjonować strony internetowe?

Jak pozycjonować strony internetowe?

Co to jest pozycjonowanie strony internetowej?

Jak pozycjonować strony internetowe? Pozycjonowanie strony oznacza podniesienie pozycji (umieszczenie) danej strony. Starannie zidentyfikowane pozycjonowanie strony pomaga witrynom dotrzeć do 10 najlepszych miejsc w wyszukiwarkach takich jak Google. Wysokie punkty w wyszukiwarkach, Google, MSN, Yahoo, Ask i innych. Jak pozycjonować strony internetowe?
Co jest potrzebne do pozycjonowania strony internetowej?

– komputer
– stronę internetową
– podstawowa znajomość HTML może jednak zostać zastąpiona przez powoływanie na dobrego webmastera (większość firm ma własnego webmastera lub freelancera, który monitoruje ich stronę)
– podstawowa znajomość odpowiednich technik SEO

Poniżej spróbujemy opisać metody pozycjonowania strony z wykorzystaniem technik SEO White Hat.
Krok 1 – przygotuj listę słów kluczowych

Przygotuj listę słów kluczowych i wyrażeń opisujących Twoją witrynę. Spróbuj wymyślić słowa kluczowe, które Twoim zdaniem internauci wykorzystują do wyszukiwania witryn takich jak Twoja. Wymyśl zdania, które składają się z 2-3 lub 4 słów kluczowych. Gdy masz już gotową listę, wybierz frazę, którą możesz łatwo umieścić w swoich materiałach. Pozostaw resztę fraz na później lub rozważ wykorzystanie ich w kampanii SEM (adwords).

Krok 2 – oczyść swój kod

Ten krok jest również częścią procesu optymalizacji witryny i wymaga trochę tła HTML. Jak pozycjonować strony internetowe? Sprawdź swoją witrynę, sprawdzając, czy wszystkie strony mają czysty kod. Upewnij się, aby pozbyć się:
– niepotrzebne notatki
– nieaktywne linki
– złe przekierowania (powinieneś używać 301 – stałe przekierowania,
nie 302 – tymczasowy)
– pozbyć się niepotrzebnego Flasha
– upewnij się, że nie masz zduplikowanej zawartości (dwie strony
z tym samym tekstem)
– zweryfikuj swój kod HTML

Przygotuj treść

Ponieważ przygotowanie treści jest tak ważne w SEO, wymaga dużej uwagi. Pisanie treści jest łatwe, jeśli masz doświadczenie w copywritingu. Jeśli zarządzasz własną stroną, a następnie z czasem, im więcej stron dodasz, tym łatwiejsze stanie się pisanie nowych treści. Jak pozycjonować strony internetowe? Aby skutecznie pozycjonować strony internetowe, musisz mieć coś do umieszczenia i optymalizacji na tej stronie. Dlatego treść jest prawdopodobnie najważniejszym elementem optymalizacji strony.
Weź listę słów kluczowych i przejrzyj wszystkie strony sprawdzające, które słowa kluczowe są odpowiednie dla danej strony. Spróbuj przypisać dwa lub trzy frazy do każdej strony internetowej.
Następnie rozpocznij edycję treści, dodając przypisane frazy do odpowiednich stron. Dołącz frazy frazowe wszędzie tam, gdzie ma to sens – jest to kluczowy krok w SEO strony.

Jednak powstrzymaj się od wypychania treści słowami kluczowymi. Nie chcesz zniechęcić czytelnika, pisząc zbędny tekst, np .: “najlepsze opony samochodowe online.” Odwiedź naszą stronę opon samochodowych, aby kupić opony samochodowe do swojego samochodu Sprzedajemy najlepsze opony samochodowe od wszystkich sprzedawców opon samochodowych, oferując opony samochodowe na najniższa cena”.

Przekształć fragmenty w aktywne linki

Wszędzie, gdzie umieszczasz frazę, spróbuj zmienić ją w link prowadzący do strony powiązanej z tą frazą. Tak więc, korzystając z naszego przykładu “opony samochodowe”, jeśli wyrażenie to znajduje się na stronie poświęconej wycieraczkom do szyb, należy zamieścić link kierujący do strony, która zawiera wyłącznie “opony samochodowe”. Im więcej treści informacyjnej zawiera Twoja strona z aktywnymi linkami, tym łatwiejsze będzie pozycjonowanie w wyszukiwarkach. Napisz także artykuły i briefy na temat swoich usług i produktów kierujących je do swoich czytelników.
W ten sposób: popraw pozycję wyszukiwarki swojej witryny tworząc treści, które pomogą nakłonić czytelnika do działania (zakupu)

Tagi

Jak pozycjonować strony internetowe? Twoja strona internetowa składa się z wielu podstron. Każda podstrona powinna odpowiedzieć na konkretne pytanie lub przedstawić konkretny pomysł, przekonując jednocześnie użytkowników do zakupu. Pamiętaj, że celem witryny i celem optymalizacji pod kątem wyszukiwarek jest zwiększenie sprzedaży, a nie tylko zwiększenie liczby odwiedzających.

Krok 3 – Tagi
Kolejnym krokiem w procesie optymalizacji witryny jest dokładne wypełnienie każdego z tagów meta przypisanych do każdej strony. Tagi meta znajdują się w kodzie i odpowiadają za następujące parametry strony internetowej:
– Tytuł
– Opis
– Słowa kluczowe
Tagi pomagają wyszukiwarkom szybko zorientować się, o czym jest Twoja strona.

Tytuł

Spróbuj tytułować każdą stronę za pomocą 4-5 najważniejszych zwrotów opisujących tę stronę. Pamiętaj o oddzieleniu każdej frazy łącznikiem lub innym symbolem, takim jak: |. Nie nadawaj tytułowi nadmiernej ilości fraz, ponieważ większość wyszukiwarek zwraca uwagę tylko na pierwsze 25-35 znaków. Upewnij się również, że każda strona ma swój własny, unikalny tytuł (to pomoże ci ustawić wiele stron dla wielu fraz).

Tytuły pojawiają się w SERP (stronie wyników wyszukiwania), ponieważ rzeczywiste linki internetowe użytkowników pozwalają wprowadzić Twoją witrynę.

Opis

W tym tagu możesz napisać więcej o swojej stronie. Spróbuj powtórzyć niektóre słowa kluczowe użyte w tytule, a także napisać krótki opis wyjaśniający, o czym jest ta strona. Napisz w sposób, który zachęci użytkownika do kliknięcia Twojego linku. Opisy są widoczne w SERPs pod tytułem. Opisy są praktycznie jedynym tekstem, który czytają użytkownicy sieci, co może zachęcić ich do kliknięcia linku, a nie konkurencji.

Słowa kluczowe

Jest to jeden z najmniej znaczących tagów, na które wyszukiwarki najmniej zwracają uwagę. Google prawie całkowicie ignoruje informacje zawarte w tym tagu, ponieważ specjaliści od SEO używają go do wypierania dziesiątek fraz w efekcie pochylając wyniki wyszukiwarek. Mimo to, że Google praktycznie ignoruje ten tag, inne wyszukiwarki, takie jak MSN, a może nawet Yahoo, nadal wydają się nadawać mu niewielką wagę. Dlatego nie zaszkodzi wypełnić ten tag odpowiednimi słowami kluczowymi.

Linki

Słowa kluczowe w tym znaczniku nie są widoczne w SERP.
Krok 4 – Łącza (wewnętrzne i zewnętrzne)

Twoje pozycjonowanie strony internetowej dobiega końca. Wyszukiwarki obliczają swoje wyniki na podstawie skomplikowanych algorytmów uwzględniających wiele zmiennych, w tym:
– popularność strony
– zadowolony
– ilość linków na stronie
– ilość linków kierujących do strony z innych stron

Pamiętaj, że aby poprawić pozycję Twojej witryny w wyszukiwarkach, musisz rozważyć i ulepszyć każdą z tych zmiennych.

Ponieważ Google ma największy udział w rynku wyszukiwania (ponad 60%), skupiamy się tutaj głównie na zmiennych, które Google wykorzystuje do obliczania wyników wyszukiwania. Jednym z najważniejszych czynników dających wiarę niektórym stronom w stosunku do innych jest liczba linków, które wskazują na tę stronę z zewnętrznych domen. Najlepiej skontaktować się z wieloma podobnymi stronami internetowymi do swoich, wymieniając z nimi linki. Im strona jest podobna do Twojej, tym więcej punktów otrzymasz, jaki link wymienisz. Nie zwracaj uwagi na PageRank (sam Google przyznał, że od jakiegoś czasu nie uwzględniają już PageRank w swoim algorytmie – można to łatwo zweryfikować, wyszukując dowolny termin i zauważając, że strony o niskiej PageRank często pojawiają się powyżej swoich wysokich odpowiedników PageRank).

Podczas wymiany linków należy przestrzegać następujących zasad:

– wymieniaj linki ze stronami internetowymi, które mają mniej niż 30 linków na stronie, do której będziesz dołączony
– używaj odpowiednich słów kluczowych w linkach, które wymieniasz
– unikaj dodawania ponad 30 linków tygodniowo, ponieważ Google uzna takie działania za nietypowe i nieekologiczne
– przyciągaj linki do wszystkich twoich stron, nie tylko do strony głównej
– nieustannie zwiększaj liczbę linków kierowanych do Twojej witryny (duże korporacje mają na nich tysiące linków, które pomagają im osiągnąć wysoką pozycję w rankingu SERP dla wielu fraz.)

Dodatkowe techniki pozycjonowania strony

Jak pozycjonować strony internetowe? Powyższe cztery kroki są podstawą większości działań optymalizujących witrynę. Istnieją jednak inne (prawne) techniki, które możesz wykorzystać, aby jeszcze bardziej poprawić pozycję Twojej witryny w wyszukiwarkach. Opiszemy niektóre z nich poniżej.

Świeża zawartość

Google zwraca największą uwagę na treść, ponieważ pomaga określić, o co chodzi w tej stronie. Dlatego też Google przywiązuje dużą wagę do stron z nowymi lub stale aktualizowanymi materiałami. To nie znaczy, że musisz co tydzień przerabiać swoją stronę. Jednak może być korzystne regularne dodawanie nowych artykułów lub stron do witryny.

Historia domeny

Jak pozycjonować strony internetowe? Historia domeny ma duże znaczenie w Google. Google wydaje się wierzyć, że im starsza domena (im dłużej jest zarejestrowana), tym bardziej trafna jest strona i jej zawartość. Stare domeny mają zazwyczaj solidne (lub przynajmniej rozbudowane) witryny, znaczną liczbę linków wskazujących na nie i dobrze zaindeksowanych. Nie znaczy to, że każda “stara” domena zawsze będzie lepsza niż nowa. Oznacza to po prostu, że stare domeny mają dodatkowy plus od Google.

Jeśli strona jest dobrze zoptymalizowana, ten dodatkowy plus może wystarczyć, aby przenieść ją na pierwsze miejsce w SERP. Jeśli Twoim celem jest osiągnięcie pierwszej pozycji w wysoce konkurencyjnych zwrotach, może to potencjalnie pomóc kupić “starą” domenę z dobrą historią. Następnie możesz przekierować tę domenę do swojej witryny i ewentualnie podnieść jej pozycję.

Bezpłatne usługi na stronie

Dodatki

Z naszych doświadczeń wynika, że Google przyznaje dodatkowe korzyści stronom oferującym bezpłatne, interaktywne usługi. Przez bezpłatne usługi rozumiemy:
– słowniki online
– białe papierowe bazy danych
– kalkulatory kredytowe online
– usługi informacyjne
– zaktualizowane indeksy rynku finansowego

Trudno określić, ile dodatkowego kredytu Google faktycznie przydziela dla takiej strony. Może się zdarzyć, że ich wartość wzrasta naturalnie i wynika z faktu, że oferują użyteczne usługi, które są popularne i do których prowadzą inne strony. Bez względu na to, czy możesz uwzględnić takie usługi w swojej witrynie, możesz spodziewać się, że ich pozycja zostanie podniesiona.

Mieszane wyszukiwanie

Wreszcie, wyszukiwarki nieustannie dążą do poprawy wyników wyszukiwania i do tego, wykorzystują wiele form mediów:
– nowości
– filmy / wideoklipy
– muzyka
– inne multimedia

Wszystkie wyszukiwarki chcą prezentować wyniki wyszukiwania, które najlepiej odpowiadają na pytania wpisane przez internautów. Z tego powodu największe wyszukiwarki zwracają uwagę na wszystkie rodzaje treści, które mogą poprawić ich wyniki. Google zaczęło dodawać do wyników wyszukiwania filmy z YouTube, obrazy, pliki PDF i wiadomości, nazywając ten typ szeroką treścią wyszukiwania “Mieszane wyszukiwanie”. Google, Yahoo i MSN uważają, że treści w tych aplikacjach mogą być tak samo użyteczne i użyteczne dla internautów szukających informacji w Internecie, jak treści witryny. Dlatego zalecamy korzystanie z funkcji Blended Search i możliwości multimedialnych oferowanych przez Internet. Tam, gdzie to możliwe, twórz klipy wideo, pliki mp3 lub obrazy, które odnoszą się do twoich treści. Odpowiednio oznaczone klipy / obrazy / muzyka będą miały równą wiarygodność w wynikach wyszukiwania, podobnie jak strona, na której się pojawiają.

Ważne ostatnie myśli

Działania SEO

Działania SEO w alternatywnych wyszukiwarkach niosą ze sobą dodatkową korzyść. Mimo że Google może przyciągnąć największą liczbę użytkowników do Twojej witryny, odwiedzający te strony niekoniecznie muszą być gotowi na zakup, ani nie mogą łatwo dokonać konwersji.Inne wyszukiwarki mogą przyciągnąć mniej odwiedzających Twoją witrynę, ale będą kierować reklamy na użytkowników, którzy są gotowi na zakup / konwersję.

Pamiętajmy też, że SEO samo w sobie po prostu pomaga osiągnąć wysoką pozycję SERP. Jednak samo pozycjonowanie nie przyniesie dużego pożytku, jeśli w końcu przyciągnie ruch do witryny, która nie jest naprawdę zainteresowana Twoimi usługami / produktami. Dlatego ważne jest, aby zaplanować wszystkie działania SEO z wyprzedzeniem i pamiętaj, że głównym celem SEO powinno być podnoszenie zaangażowania.

E-marketing

Zalecamy stosowanie SEO w ramach szerszej strategii e-marketingu. SEO przyciągnie ruch, ale w połączeniu z innymi taktykami marketingowymi pomoże przekształcić ruch w aktywnych użytkowników.

Jak pozycjonować strony internetowe? Zachęcamy do kontaktu z nami, jeśli chcesz zwiększyć liczbę odwiedzin w sieci i poprawić konwersję stron internetowych.

P.s.

Google regularnie zmienia i ulepsza swój algorytm. Prawie co kwartał wprowadza znaczące zmiany w metodach obliczeniowych. Takie zmiany mają wpływ na to, jak szereguje strony i jakie wyniki pojawiają się w SERP. Bądź tego świadomy, optymalizując własną stronę i upewnij się, że w równym stopniu rozprowadzasz swoją uwagę wśród wszystkich etapów SEO, zamiast skupiać się wyłącznie na krokach, które okazały się przydatne w przeszłości.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *